Kép forrása: pixabay.com
Mondjuk a Black Friday már inkább Black hétvége, vagy éppen Black hónap, és nem csak egy pénteki akciós nap, aminek eredetileg indult. Az, hogy valóban mennyire éri meg ilyenkor vásárolni nagyon változó. Van, ahol ez pusztán marketingüzenet s igazán jelentős árengedményeket nem tapasztalhatunk. Persze van, ahol tényleg rá lehet akadni nagyon kedvező ajánlatokra. Mindenesetre jó, ha most sem csak azért vásárolunk, mert megéri, hanem csak azért, mert valóban szükségünk van-e egy termékre, s azon belül is utánajárunk, hogy számunkra valóban megfelelő lesz-e a kiszemelt éppen akciós darab.
-
Óvatosan a csomagajánlatokkal!
Gyakran találkozhatunk azzal, hogy ha egy helyen, vagy egy márkától több terméket veszünk, akkor nagyobb kedvezményt kaphatunk. Anyagi szempontból logikusnak tűnik, hogy ez esetben éljünk az ilyen lehetőségekkel, ha amúgy is éppen most szereljük fel a lakásunkat mosógéppel, mosogatógéppel és hűtővel mondjuk egy költözéskor. Azonban egyrészt az anyagi szempontokon túl egyéb szempontokat is érdemes figyelembe venni, másrészt anyagilag sem biztos, hogy jobban járunk hosszú távon. Ugyanis, ha már azzal is elkezdünk számolni, hogy mekkora a megvásárolni tervezett készülékek működtetésének energiaigénye akkor az is kiderülhet, hogy tulajdonképpen egy nagy pénznyelőt tervezünk éppen beköltöztetni a lakásunkba. Ahogy az sem mindegy, hogy valóban tisztára mossa-e majd az a gép a ruháinkat, edényeinket, vagy éppen mennyire stabilan hűti az élelmiszereket, hogy azok a lehető legtartósabbak legyenek, s ne kelljen kidobnunk azért, mert hűtő helyett, csak egy szekrényt vettünk. A Tudatos Vásárlok terméktesztjeiből kiderül például, hogy energiatakarékos mosogatógépet jó eséllyel találunk Bosch termékek között. Ugyanez már kevésbé mondható el a mosógépeikről.
-
Ne márkát, inkább terméket válasszunk!
S ha már Bosch, vagy akármilyen márka. Abba a csapdába sem érdemes beleesnünk, hogy vakon bízunk egy márkanévben. Ugyanis a gyártók különböző termékei közel sem nyújtanak azonos teljesítményt minden szempontból. Ezt mindenki tudja! Nyilván a drágább termékük a jobb teljesítményű, az olcsóbb pedig kevésbé. Nem. Legalábbis a Tudatos Vásárlók független, laborban végzett terméktesztjei alapján kijelenthető, hogy ilyen egyértelmű összefüggés nincs. A Samsung RB34T600CSA kombinált hűtőszekrénye egy kiváló energiahatékonyságú termék a maga 250 000 Ft-os átlagárával. És még hűt is. Ezzel szemben a szintén Samsung BRB26705EWW kombinált hűtő kifejezetten sok energiát fogyaszt mindezt úgy, hogy a hűtési hatékonyságot mérő teszteken gyenge eredményt ért el. Pedig ez utóbbit is hűtőként hirdetik. Mindezt 356 000 forintos átlagáron meg is vehetjük. Ki kéri?
-
Éljünk az online vásárlás előnyeivel!
Ha már körvonalazódott, hogy milyen terméket tervezünk éppen beszerezni, hasznos lehet online tájékozódni a termék tulajdonságairól vagy éppen arról, hogy hol találunk készleten az általunk kiszemelt darabból. Nem utolsósorban így könnyebben és gyorsabban össze is tudjuk hasonlítani az árakat, mint ha boltról boltra járunk. Sokszor a szállítási költséget is megspórolhatjuk, ha online rendelünk. Illetve, ami nem utolsó szempont, hogy nyugodt körülmények között értelmezhetjük az olvasott információkat mielőtt meghozzuk a végleges döntést. Ebben segíthetnek a Tudatos Vásárlók terméktesztjei is, melyek különböző szempontok szerint vizsgálják a termékeket, így a saját prioritásunknak megfelelően leszűrhetjük, hogy számunkra vajon megfelelő-e az éppen akciós termék. Mindazonáltal online vásárlás során sem kerülhető el a fogyasztóra nehezedő diszkrét nyomásgyakorlás, például: „Már csak néhány darab maradt!” vagy „Utolsó darab”, amivel próbálják sürgetni a döntéshozatalt. Ennek ne dőljünk be. Mert kattintgatni könnyű, de mégiscsak a saját pénzünk a tét. Gondoljuk végig – higgadtan! – mire költjük, és miért.
Az ingyenes és előfizetéssel elérhető terméktesztek megtekinthetőek a Tudatos Vásárlók tesztoldalán, ITT: https://tesztek.tudatosvasarlo.hu/
MIÉRT FIZETŐS AZ EREDMÉNY?
Az International Consumer Research & Testing (ICRT) 1990-ben létrehozott, egységes sztenderdeket követő termékteszteléssel foglalkozó szervezet. A célja az, hogy megalapozott információkkal segítse a vásárlókat. A hálózat fogyasztóvédelmi szervezeteket fog össze Európából és a világ minden tájáról. Minden tagja reklámmentesen, gyártóktól, kereskedőktől és politikai pártoktól függetlenül működik. A tesztek részletes eredményeit kizárólag az ICRT-hez tartozó szervezetek publikálhatják saját, erre a célra kialakított felületükön. A hálózat magyarországi tagja a Tudatos Vásárlók Egyesülete, amely a www.tesztek.tudatosvasarlo.hu weboldalon teszi közzé magyarul a nemzetközi vizsgálatokban megszerzett részletes, fogyasztói szempontok mentén rendszerezett eredményeit, valamint a nálunk is kapható termékek – teszt publikálásának időpontjában aktuális – átlagos fogyasztói árát. A Tudatos Vásárlók tesztjei olyan vizsgálatokra alapoznak, melyekben nemcsak műszeres méréseket végeznek, hanem ki is próbálják, felhasználói oldalról is értékelik az adott árucikkeket.
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges