Indiában az első tanítási napon, a "belépés napján" (praveshanotshavan) a diákok kis ajándékokat, köztük új esernyőt is kapnak. Ennek az az oka, hogy az iskolakezdés ideje egybeesik a monszunszezon kezdetével, és sok gyerek gyalog jár iskolába.
Az Egyesült Államokban szeretik megörökíteni az első tanítási napot, ilyenkor a közösségi oldalak idővonalain megjelennek olyan mosolygó gyerekek képei, akik táblát tartanak a kezükben, mutatva azt, hogy milyen évfolyamot kezdenek. Az elsőnapi fotókat sokszor kreatív módon készítik el.
Németországban az első osztályt kezdő gyerekek Schultüte-t kapnak, ez egy színes, feldíszített papírtölcsér, amelyet iskolaszerekkel (ceruzák, tolltartó, radír, stb.), apró játékokkal és édességgel töltenek meg. Ez a vidám iskolakezdési hagyomány az 1800-as évek elején alakult ki Jena, Drezda és Lipcse városaiban. Akkoriban az osztályteremben egy úgynevezett Schultütenbaumra („iskolai fa”) akasztották fel a tölcséreket. Amikor a fa „megérett”, az azt jelentette, hogy a diákok készen állnak az első osztály megkezdésére. Az első tanítási napon a diákok leszedték a nevükkel ellátott Schultüte-t, melyek édességekkel voltak megtöltve.
Indonéziában az első napok a közösségépítésről szólnak, ilyenkor megismerkednek egymással és a tanáraikkal. Csoportokra osztják a diákokat (idősebb tanulók vezetésével), hogy olyan közös tevékenységeket végezzenek, amelyek egész évben segítik a csapatmunkát.
Japánban a tanév április 1-jén kezdődik, ilyenkor az iskolába először belépő diákok kapnak egy „Randoseru”-t. Ez egy kemény oldalú bőr hátizsák (hagyományosan piros színű a lányoknak és fekete a fiúknak), melyet úgy terveztek, hogy sokáig, akár az iskolás évek végéig kitartson.
A japán diákok az első napon egy különleges ebédet kapnak, amely rizsből, hínármártásból és fürjtojásból készül, és az egész évre szerencsét ígér.
Amikor egy hétéves gyerek először kezdi meg az iskolát Kazahsztánban, a család ünnepséget rendez. Ez a nap a "Tyl Ashar", vagyis „Bevezetés az oktatásba." Ilyenkor a lakomán bárányhúst, rizst, zöldségeket és desszertet kínálnak. A vendégek előtt az új tanuló emlékezetből elmondja a nagyapák hét generációjának nevét, így tisztelegnek az őseik előtt. A gyerekek ajándékot kapnak a szüleiktől: ceruzát, édességet és gyertyát (ez a tradíció azokat az időket idézi fel, amikor a diákoknak gyertyafénynél tanultak).
A kazah gyerekek egyetlen virágot visznek az iskolába a tanáruknak, aki a virágokat összegyűjti egy csokorba. Az osztálycsokor a diákok összefogását jelképezi.
Olaszországban a gyerekek már az első napon "grembiule"-ben mennek iskolába, amit a ruhájuk fölött viselnek a tanítás alatt. A köpenyre emlékeztető, általában mélykék színű különleges ruhára különböző színű szalagokat tűznek, ezzel jelzik, hogy melyik évfolyamba járnak. A grembiuli személyre szabható és kreatívan díszíthető, hogy tükrözze az egyéni stílust.
Forrás: lifeisbetterwithfriends.com, carnegielearning.com, prometour.com
- Budapestimami -
- A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges