Jelenlegi hely

A Magyar Táncművészeti Egyetem Kecskeméten is elindítja Tehetségcentrum programját

A Magyar Táncművészeti Egyetem Kecskeméten is elindítja a Vidéki Tehetségcentrum programját.

Az Egyetem Előkészítő Balett Stúdiója 2019 szeptemberétől új oktatási programmal kezdte meg működését.

A képzés fő célja az egyetem felsőfokú előkészítő szakmai képzésének I. évfolyamára történő felkészítés, a művészetre való érzékenyítés, az egészséges életmódra és mozgásra nevelés, valamint utánpótlás biztosítása a magyar táncművészet számára.

A tánc, a balett tanulása észrevétlenül fegyelemre, türelemre tanítja a gyerekeket, javítja a koordinációs finommotorikus, valamint a kognitív képességeket, amelyek jelentősen támogatják az iskolai teljesítményt is.

A vidékre kihelyezett Tehetségcentrumok kialakításával az Egyetem a tehetségek felfedezését, gondozását kívánja támogatni.
Fontos a szülők bevonása annak érdekében, hogy az arra alkalmas, tehetséges gyerekek megkezdhessék tanulmányaikat a Magyar Táncművészeti Egyetem táncművész képzésének előkészítő képzésében az egyetem budapesti campusán.

A kihelyezett képzés oktatási programja és óraszáma megegyezik az Egyetemen működő Előkészítő Balett Stúdió tanmenetével. Az oktatási programban szerepel képességfejlesztés, klasszikus balett alapgyakorlatokat előkészítő gimnasztika és klasszikus balett alapok. A gyerekek egész éves tananyagról szerzett tudásukat év közben szülői bemutató órákon, év végén pedig az egyetem Ifj. Nagy Zoltán Színháztermében fellépés keretében mutatják be.

A tehetségcentrumok eddig hat helyszínen valósultak meg: Szeged, Oroszlány, Eger, Dunaharaszti, Szekszárd, Székesfehérvár. 

2024 szeptemberében további öt helyszínnel bővül programunk: Kecskemét, Miskolc, Szolnok, Szombathely és Debrecen válik a Magyar Táncművészeti Egyetem Tehetségcentrumává. Kecskeméten Szabó Eszter, mesterdiplomás tánctanár vezetésével indul el az oktatás.

A Tehetségcentrumokban folyó képzés önköltséges, díját a családok az Egyetem részére fizetik.

A képzésben való részvétel -mely az általános iskola alsó tagozatos tanulóinak biztosított- felvételihez kötött, mellyel már előzetesen kiszűrhetők olyan adottságbeli vagy egészségügyi problémák, melyek megakadályozzák a magasabb fokú klasszikus balett tanulmányokat.

Az első felvételit Szitt Melinda, a Magyar Táncművészeti Egyetem mesteroktatója, a képzés szakmai vezetője tartotta 2024. június 17-én, ahol a gyerekek fizikai adottságait és koordinációs képességeit mérte fel csoportos és egyéni gyakorlatok keretében.

Kecskeméten pótfelvételit tartunk 2024. szeptember 4-én 17:00 ótáról a felvételire a Grapevine Tánciskola balett termében. (6000 Kecskemét, Irinyi u. 17.)

A felvételire jelentkezni és a részletekről érdeklődni az ebs@mte.eu címen, illetve Szabó Eszternél lehet az grapevinekecskemet@gmail.com e-mail címen és a +36306260950-es telefonszámon.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére