Jelenlegi hely

Már óvodások számára is elérhető Polgár Judit komplex képességfejlesztő programja

Bemutatták az iskolák alsó tagozataiban már sikerrel alkalmazott Sakkpalota program új, óvodások számára kidolgozott elemeit. A Sakkjátszótér komplex képességfejlesztő program beépítésével már ötéves kortól készíthetik fel a gyerekeket az iskolai életre és a digitális kor kihívásaira a szülők és a pedagógusok.

Az óvodapedagógusok és a szülők részéről évek óta megfogalmazott igényként jelentkezett, hogy az iskolákban 2013 óta sikerrel alkalmazott Sakkpalota Program óvodai változata is elérhető legyen. Így született meg most a Polgár Judit Sakk Alapítvány új óvodai programcsomagja, a Sakkjátszótér Komplex Képességfejlesztő Program. A többéves fejlesztés és tesztelés után megszületett oktatási módszertan az életkori sajátosságok figyelembe vételével, komplex megoldást nyújt az óvodás korú gyermekek képességfejlesztéséhez, és felkészíti őket az iskolakezdésre. A program végleges kidolgozásához, beindításához nagymértékben hozzájárult a Magyarországi Evangélikus Egyház, illetve annak intézménye az Evangélikus Pedagógiai Intézet is. Felismerve a Sakkjátszótérben rejlő nevelési, oktatási fejlesztési lehetőségeket együttműködési megállapodás keretében biztosítja az anyagi és logisztikai hátterét a szakmai munkának.

„A sakk a tudatos ismeretelsajátítás játékos eszköze” – mutatott rá Polgár Judit, minden idők legjobb női sakkozója, a Sakkpalota és a Sakkjátszótér oktatási programok ötletgazdája a képességfejlesztő program bemutatóján. Polgár Judit hozzátette, a programcsomagot óvodák számára módszertani segédletekkel egészítették ki: foglalkozások leírásával és játékkártyákkal, melyeknek segítségével mind a pedagógusok, mind pedig a szülők könnyen tervezhetik Sakkjátszóteres foglalkozásaikat. A bemutatónak a budapesti XVI. kerületi Brumi Óvoda adott helyszínt, amely a program kidolgozásában aktívan vett részt, ötleteivel gazdagon hozzájárult a Sakkjátszótér pedagógiai program kidolgozásához. Mészáros Ibolya, az óvoda vezetője elmondta, hogy megtisztelőnek tartja, hogy az elmúlt három évben végzett szakmai munkájuk elismeréseként a Polgár Judit Sakkalapítvány kiemelt referenciaintézményeként működhetnek és lehetőségük nyílik a magas szakmai színvonaluk szélesebb körű bemutatására, további óvodapedagógusok oktatására.

A Sakkpalota elemei logikusan egymásra épülve segítik a gyermekek iskolai kihívásoknak való megfelelését. A program az óvodai mindennapokra jól ráépíthető, valódi hidat képez az óvoda és iskola átmenetében. A 32 leckéből álló Sakkjátszótér az egész nevelési évet lefedi, lépésről lépésre építve fel az 5-6 éves, iskola előtt álló gyermekek gondolkodását. Első lépésként szinte azonnal érzelmi kötődés alakul ki a gyermekekben a mesebábok (sakkfigurák) iránt, azonosulni tudnak a figurákkal, ezáltal motiválttá válnak. A feladatok, a program folyamatos tevékenységre ösztönöz, megtanulnak egyszerre több helyre figyelni, ami a mai felgyorsult világban nagy előnyt jelent majd számukra. A Sakkjátszótér program összetett ingerhatása minden érzékszervi, érzékelési és észlelési szenzort bekapcsol, ezzel megfogja a gyermekek figyelmét. Így kialakul az öntudatlan tanulás. A program megalkotása során fontos szempont volt, hogy mindenki számára megvalósítható feladatok legyenek, és minden gyerek számára sikerélménnyel járjon a 30 perces foglalkozás. A program során nem cél a sakk tanítása, de pozitív mellékhatásként a gyerekek tökéletesen meg tanulnak sakkozni.

A Sakkjátszótér óvodai programokba történő beépítésére tehát megnyílt a lehetőség! A szakszerű, eredményes gyakorlati alkalmazás érdekében a Polgár Judit Sakk Alapítvány szakmai támogatást, felkészítést biztosít az érdeklődő intézmények számára. A programcsomag pedagógiai elemei, eszközei 2017 szeptemberétől a szülők számára is elérhetőek lesznek.

 

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.
Hogyan ünnepelhetitek meg a hóemberek világnapját?

Hogyan ünnepelhetitek meg a hóemberek világnapját?

A hóemberek világnapját január 18-án ünnepelhetjük, és ez kiváló alkalom arra, hogy kreatívan és vidáman töltsük el a napot. Íme néhány ötlet, hogyan lehet ezt a napot emlékezetessé tenni:
Ünnepeld Te is a hóemberek világnapját!

Ünnepeld Te is a hóemberek világnapját!

A hóemberek világnapját január 18-án ünneplik. Azért esett erre a napra a választás, mert a 18-as szám vizuálisan emlékeztet egy hóember formájára: a "1" a kezében lévő seprűre, a "8" pedig a két hógolyóból álló testére.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére