Jelenlegi hely

Börzénk szabályzata, jelentkezési információk

Általános szabályok a Szombathelyimamis Család-Expo és Babaruha-börzére 

Ahogy elkezdődött...                                                                                       

A babaruha-börze civil kezdeményezés. 2008. őszén 2 kismamacsoportban merült fel az igény, hogy gyermekeik kinőtt ruháit és feleslegessé vált játékait eladhassák, ill. maguk is nagyobb méretűeket vásároljanak. Ebből az igényből nőtt ki a kezdetben még kis létszámú babaruha-börze, melynek az Oladi Általános Művelődési Otthon adott otthont. A szervezést, plakátolást, szórólapozást a kismamák maguk végezték és végzik ma is.

A plakátolásban, szórólaposztásban, lebonyolításban, az előző esti előkészítésben és börze utáni rendrakásban (porszívózás, szőnyeg felszedése, asztalok elpakolása) való részvétel feltétele a börzén való részvételnek! Kérjük, csak azok jelentkezzenek, akik ezt el tudják fogadni!

Feladatok, amiben a börzések segítségére számítunk:

  • Szőnyeg leterítése előző este - kb. 1 óra - Férfi munka
  • Asztalok bepakolása - kb 1 óra - Férfi munka
  • Dekorációs és egyéb könnyebb munkálatok -kb 30 perc - női munka
  • Börze után az asztalok kipakolása, kihordása, autóra felpakolása -kb. 30-40 perc - férfi munka
  • Börze után a szőnyeg felporszívózása - kb 30-40 perc - női/férfi munka
  • Börze után a tornacsarnok rendberakása (pl. dekoráció leszedése, játszósarok összerakása) női munka
  • Börze után a szőnyegek feltekerése és a szertárba való visszavitee - kb 40-50 perc - férfi munka
  • Asztalok fuvarozása pénteken délután (pontos időpont később) nagyobb autóval
  • Asztalok fuvarozása  szombaton a rendezvény után 

Miért kell ezeket a börzéseknek csinálniuk? - amennyiben ezeket a feladatokra munkásokat alkalmaznánk, a börzeasztalok árába annak költségét bele kellene kalkulálnunk, így azok kb. 40%-al megnövekednének.

A cél, hogy lehetőséget adjunk arra, hogy a szombathelyi kismamák használt ruhákat, felszereléseket adjanak el és vásárolhassanak alacsony áron. Minden jelentkezésnél előnyt élveznek a szombathelyi és a 15 km-es körzetükben élők. Azon városokból és környékükről, ahol működik börze - nem tudunk fogadni árusokat!

Börzés asztalokon csak magánszemélyek árulhatnak.

Részt vehetenek:

- Az magánszemélyek (anyukák, apukák, nagymamák, nagypapák), akik Szombathelyen és Szombathely 20 km-es körzetében laknak

- Kreatív édesanyák - külön feltételekkel. :o)

- Kiállító cégek, üzeletek

A korábbi félreértések miatt, szeretnénk leírni, hogy börzés asztalon nem árusíthanak:
- új babaruhák és babafelszerelés forgalmazásával foglalkozók
- bababizományik
- bezárt bababoltok árukészletének kiárusítói
- új ruhák, felszerelések előállításával, termelésével foglalkozók
- internetes webáruházak üzemeltetői
Természetsen ők is részt vehetnek a börzéken, de kizárólag a nekik szóló asztalon. 

Szeretnénk lehetőséget biztosítani minél több helyi édesanyának az értékesítésre, ezért kérjük, hogy aki az adott évszakban lehetőséget kapott már másik szombathelyi börzén/vásáron való árusításra, ne vegye el a lehetőséget mások elől azzal, hogy több helyre is jelentkezik.

A börzén árusításra kerülhetnek:

- elsősorban használt baba- és gyerekruhák 0-14 éves korig
- használt baba- és gyerekcipők 0-14 éves korig
- használt babafelszerelések (etetőszék, babakocsi, tolóka, bébikomp, ajtórács stb.), akár fényképről is (kiságy, pelenkázó, járóka stb.)
- használt kismamaruházat és felszerelés (mellszívó, hasszorító, szoptatósmelltartó, szoptatóspárna stb)
- gyermekvárással, gyermekneveléssel kapcsolatos szakkönyvek, újságok, videók, DVD-k
- kisebb mértékben használt baba- és gyerekjátékok – ügyelve arra, hogy a zsibvásár jelleget elkerüljük! Kizárólag játékot árulni nem lehet.

Árusításra jelentkezési mód és idő:

FONTOS, hogy nem e-mailben kell jelentkezni, hanem a szombathely.imami.hu oldalon kitöltött Jelentkezési űrlappal kizárólag az oldalon való regisztráció után.  A regisztrációt érdemes addig lerendezni! Ezzel lényegesen leegyszerűsödik a jelentkezés, adminisztráció, el tudjuk kerülni a hiányos, hibás jelentkezéseket.

IDŐPONT: A jelentkezési idő lejárt 

A regisztráció lezárását követően küldjük ki az értesítéseket.

ASZTALDÍJ BEFIZETÉSÉNEK HELYE: MANÓVÁR KÖLCSÖNZŐ - a pontos időpontról az börzéseket e-mailben értesítjük, az asztaldíj minden esetben előre fizetendő

A plakátok átvétele, az asztaldíj befizetésére a jelentkezés lezárását követő héten 3 időpont áll rendelkezésre -  amiről értesítjük az érintetteket.

A 3 MEGADOTT IDŐPONTON KÍVÜL ÉS MÁS HELYSZÍNEN NINCS LEHETŐSÉG BEFIZETÉSRE! 

Az asztalok névre szólóak, át nem ruházhatók! 

Mindenki csak egyszer regisztrálhat - külön kérjük, hogy házastársak, élettársak, családtagok NE regisztráljanak külön-külön! (Ha ez megtörténik, automatikusan kizárják magukat a rendezvényből) Hamis adatokkal, mások nevében való jelentkezés (pl. Szombathelyen élő nagyszülők nevében jelentkezés) szintén kizárást von maga után!


A hiányos regisztrációk automatikusan érvénytelenek!

A lefoglalt asztalokat a helyszínen asztalszámmal látjuk el.

Asztalárak - (2019-ben a bérleti díj miatt minimálisan kénytelenek voltunk emelni 200 Ft-tal)

  • 1, 3 nm - 2800 Ft 
  • 1,6 nm - 3400 Ft ( 5 db)
  • 1,9 nm - 4000 Ft (6 db)
  • 2,4 nm - 4800 Ft (5 db)
  • 1 db saját asztal  SÖRASZTAL  - nagyságban (kb. 1,3 nm) - 2200 Ft
  • saját asztal egyéni méretben - ár megegyezés szerint (1 nm kb. 1695 Ft)

Az asztaldíjak tartalmazzák:

  • a tornacsarnok bérleti díját (ÁFA-val növelt)
  • reklámköltségeket (rádió és nyomtatott sajtóban)
  • irodaszerek: papír, nyomtatás, ragasztó stb.
  • plakátok szerkesztési díja
  • plakátok és szórólapok nyomtatási költsége
  • asztalok esteleges bérleti és fuvarozási költsége
  • parkolócédulák gyártási költsége
  • asztalszámok és passzok pótlásának költsége
  • szerződések nyomtatási költsége
  • szerződések postaköltsége
  • telefonköltség
  • terem dekorációja
  • eligazító táblák gyártási költsége
  • pelenkázóhelyiség fenntartása
  • játszósarok fenttartása (színezők, ceruzák stb.), játékok fertőtlenítése, játékok beszerzése
  • zeneszolgáltatás esetén szerzői díjak az Artisjus - Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület - nek
  • önkéntes segítők költsége: ásványvíz, száraz élelem

Minden asztal mellett lehetőség van 1 db állvány felállítására - 80 cm szélességben.   

Állványkölcsönzés:

1 soros - 400 Ft
2 soros - 500 Ft

 

ÚJ: Az állványokat az asztalok befizetésekor lehet kölcsönözni (és hazavinni) - érkezési sorrenben.

Az asztalokhoz 1 db széket biztosítunk. Ha egy asztalhoz többen jönnének árusítani, kérjük, hogy gondoskodjanak maguknak pl. kempingszékről.

A nagyobb méretű tárgyakat (babakocsi, bébikomp) az asztalok mellé úgy kell elhelyezni, hogy ne okozzanak balesetet és ne akadályozzák a vevők asztalok közötti mozgását. Ha azonban nagyobb tárgyat hozol, az asztal mellé állvány nem tehető! Az asztalok előtt, melletti részen kérjük, ne "terüljenek" szét, a kipakolás nem haladhatja meg a 40 cm-t  - tűz esetén menekülő útvonalnak számítanak!

Kérjük, hogy több nagyobb méretű tárgyat ne hozzanak!!!! - Javasoljuk ehhez a képről való értékesítést. BABAÁGYAT, JÁRÓKÁT, UTAZÓÁGYAT ÖSSZESZERELVE NEM LEHET KITENNI!

Az asztal mellé vagy állványt vagy nagyobb méretű babaholmit lehet tenni, tehát érdemes átgondolni, hogy ki mit szeretne hozni.

Kérjük, hogy a börzézők a rendezvény teljes ideje alatt maradjanak a helyszínen, mert az előző rendezvények rossz tapasztalata, hogy a később érkező vásárlók foghíjas asztalok között nézelődtek, ahol éppen sokan pakolásztak. A rendezvényt korábban elhagyók a következő 2 börzén nem vehetnek részt.

Az esetlegesen- üressé vált, üresen maradt asztalokra tilos rápakolni (akkor is, ha az elmenő árusító azt megengedné!)!

A börze területén (beleértve a parkolót is) a rendezvény teljes ideje alatt tilos egyéb más szolgáltatás, MLM rendszer, termék, üzlet, szolgáltatás és üzleti lehetőség reklámozása, arról reklámanyag, szórólap osztása, adatok gyűjtése -  akkor is ha az gyermekneveléssel, gyermek-egészségüggyel kapcsolatos. Az engedély nélkül kihelyeztt hirdetéseket, plakátokat azonnal eltávolítjuk. Kérjük, ehhez vegyék igénybe Promóciós csomagunkat, melyről készséggel adunk felvilágosítást!

Börzézőknek a kapunyitás: 7:30, tornacsarnok ajtónyitás és regisztráció: 8:00.

PARKOLÁS: a 2017. évi Család-Exok tapasztalata, hogy a parkolás körül - minden igyekeztünk és kérésünk ellenére -  a börzések miatt hatalmas káosz alakult ki (nem egyszer veszekedés), kérésünk ellenére a börzések már eggel 6:45-től elfoglalták a Brenner Tóbiás körút egyik sávját, ezzel balesetveszélyt okozva; volt, aki több parkolót foglalt el stb. Ennek kiküszöbölésére a következőt vezetjük be: az asztaldíjak rendezésekor sorsoljuk a 67 parkolóhelyet (tehát: a helyszínen húz fizetéskor mindenki 1 cetlit - Parkolód van - vagy - Parkolód nincs - felirattal.) Így elkerüljük a reggeli veszekedéseket. Bízunk benne, hogy ezzel megoldódik ez a gond.

Egy asztalt többen is bérelhetnek, ezt kérjük jelentkezéskor jelezni - mindkét árusító nevére és elérhetőségére szükség van.

A börze szabályzatának megszegőit, kijátszóit a szervezők a további börzén való részvételből kizárják.

Parkolás: az iskola parkolóját 67 autó használhatja (ebből 5 a szakmai kiállítóké), a parkolót annak megtelte után lezárjuk, a többi árus az iskola előtt az utcán kialakított parkolókat használhatják. Egy asztalhoz összesen 1 db autó állhat be az udvarra, parkolóhely foglalása szigorúan tilos!

 

A szabály teljes vagy részleges másolása, felhasználása a szervezők hozzájárulása nélkül jogi következményeket von maga után! Ha más városban szeretnél börzét szervezni és a szabályzatunk tetszik, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot a későbbi félreértések és visszaélések elkerülése érdekében. Szívesen segítek! szombathely@imami.hu

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

A humor és a nevetés nemcsak jól esik, de egészséges is!

Május első vasárnapja Anyák napja mellett a nevetés világnapja is. Egy szívből jövő nevetés jót tesz az egész testnek és léleknek. Nem csupán a stresszt csökkenti vagy az immunrendszert erősíti, hanem segít megelőzni a depressziót és javítja az önértékelést is.
Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Munkások vagy a munka ünnepe? Mióta ünnepeljük május 1-ét Magyarországon?

Itthon május elsejéről először 1890-ben emlékeztek meg, az első felvonulást a Városligetben tartották. De miért május 1-én ünneplünk?
Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Május első vasárnapja: a nevetés világnapja is

Tudtad, hogy május első vasárnapja a nevetés világnapja is? És azt, hogy először 1998-ban Indiában egy úgynevezett nevető klubban tartották meg?
Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Anyai küldetések – te melyik film műfajába illessz be?

Egy kisgyermekes anya napja egy akciófilmbe illő kihívások sorozata: reggeltől estig pelenkacsaták, katasztrófaelhárító műveletek, békítő bírák testületi ülései és mentőexpedíciók sokasága a játszótéren. Sok sírással, bizonytalansággal, puszival és öleléssel.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére