Jelenlegi hely

Család-Exponk szabályzata, jelentkezési információk

Általános szabályok a Szombathelyimamis Család-Expora

Ahogy elkezdődött...                                                                                       

A babaruha-börze civil kezdeményezés. 2008. őszén 2 kismamacsoportban merült fel az igény, hogy gyermekeik kinőtt ruháit és feleslegessé vált játékait eladhassák, ill. maguk is nagyobb méretűeket vásároljanak. Ebből az igényből nőtt ki a kezdetben még kis létszámú babaruha-börze, melynek az Oladi Általános Művelődési Otthon adott otthont. A szervezést, plakátolást, szórólapozást a kismamák maguk végezték és végzik ma is.

A plakátolásban, szórólaposztásban, lebonyolításban, az előző esti előkészítésben és börze utáni rendrakásban (porszívózás, szőnyeg felszedése, asztalok elpakolása) való részvétel feltétele a börzén való részvételnek! Kérjük, csak azok jelentkezzenek, akik ezt el tudják fogadni!

Feladatok, amiben a börzések segítségére számítunk:

  • Szőnyeg leterítése előző este - kb. 1 óra - Férfi munka
  • Asztalok bepakolása - kb 1 óra - Férfi munka
  • Dekorációs és egyéb könnyebb munkálatok -kb 30 perc - női munka
  • Börze után az asztalok kipakolása, kihordása, autóra felpakolása -kb. 30-40 perc - férfi munka
  • Börze után a szőnyeg felporszívózása - kb 30-40 perc - női/férfi munka
  • Börze után a tornacsarnok rendberakása (pl. dekoráció leszedése, játszósarok összerakása) női munka
  • Börze után a szőnyegek feltekerése és a szertárba való visszavitee - kb 40-50 perc - férfi munka
  • Asztalok fuvarozása pénteken délután (pontos időpont később) nagyobb autóval
  • Asztalok fuvarozása  szombaton a rendezvény után 

Miért kell ezeket a börzéseknek csinálniuk? - amennyiben ezeket a feladatokra munkásokat alkalmaznánk, a börzeasztalok árába annak költségét bele kellene kalkulálnunk, így azok kb. 40%-al megnövekednének.

A cél, hogy lehetőséget adjunk arra, hogy a szombathelyi kismamák használt ruhákat, felszereléseket adjanak el és vásárolhassanak alacsony áron. 

Börzés asztalokon csak magánszemélyek árulhatnak.

Részt vehetenek:

- Az magánszemélyek (anyukák, apukák, nagymamák, nagypapák), akik Szombathelyen és Szombathely 20 km-es körzetében laknak

- Kreatív édesanyák - külön feltételekkel. :o)

- Kiállító cégek, üzeletek

A korábbi félreértések miatt, szeretnénk leírni, hogy börzés asztalon nem árusíthanak:
- új babaruhák és babafelszerelés forgalmazásával foglalkozók
- bababizományik
- bezárt bababoltok árukészletének kiárusítói
- új ruhák, felszerelések előállításával, termelésével foglalkozók
- internetes webáruházak üzemeltetői
Természetsen ők is részt vehetnek a börzéken, de kizárólag a nekik szóló asztalon. 

A börzén árusításra kerülhetnek:

- elsősorban használt baba- és gyerekruhák 0-14 éves korig
- használt baba- és gyerekcipők 0-14 éves korig
- használt babafelszerelések (etetőszék, babakocsi, tolóka, bébikomp, ajtórács stb.), akár fényképről is (kiságy, pelenkázó, járóka stb.)
- használt kismamaruházat és felszerelés (mellszívó, hasszorító, szoptatósmelltartó, szoptatóspárna stb)
- gyermekvárással, gyermekneveléssel kapcsolatos szakkönyvek, újságok, videók, DVD-k
- kisebb mértékben használt baba- és gyerekjátékok – ügyelve arra, hogy a zsibvásár jelleget elkerüljük! Kizárólag játékot árulni nem lehet.

Árusításra jelentkezési mód és idő:

FONTOS, hogy nem e-mailben kell jelentkezni, hanem a szombathely.imami.hu oldalon kitöltött Jelentkezési űrlappal kizárólag az oldalon való regisztráció után.  A regisztrációt érdemes addig lerendezni! Ezzel lényegesen leegyszerűsödik a jelentkezés, adminisztráció, el tudjuk kerülni a hiányos, hibás jelentkezéseket.

IDŐPONT: 2024.július 26. 9:00- július 30. 18:00 között

A regisztráció lezárását követően küldjük ki az értesítéseket.

ASZTALD.ÍJ BEFIZETÉSÉNEK HELYE: MANÓVÁR KÖLCSÖNZŐ - a pontos időpontról az börzéseket e-mailben értesítjük, az asztaldíj minden esetben előre fizetendő

A plakátok átvétele, az asztaldíj befizetésére a jelentkezés lezárását követő héten lesz. 

Az asztalok névre szólóak, át nem ruházhatók! 

Mindenki csak egyszer regisztrálhat - külön kérjük, hogy házastársak, élettársak, családtagok NE regisztráljanak külön-külön! (Ha ez megtörténik, automatikusan kizárják magukat a rendezvényből) Hamis adatokkal, mások nevében való jelentkezés (pl. Szombathelyen élő nagyszülők nevében jelentkezés) szintén kizárást von maga után!


A hiányos regisztrációk automatikusan érvénytelenek!

A lefoglalt asztalokat a helyszínen asztalszámmal látjuk el.

Asztalárak - (2019-ben a bérleti díj miatt minimálisan kénytelenek voltunk emelni 200 Ft-tal)

  • 1, 3 nm - 3500 Ft 
  • 1,6 nm - 4000 Ft ( 5 db)
  • 1,9 nm - 5000 Ft (6 db)
  • 2,4 nm - 6000 Ft (5 db)
  • 1 db saját asztal  SÖRASZTAL  - nagyságban (kb. 1,3 nm) - 3000 Ft
  • saját asztal egyéni méretben - ár megegyezés szerint 

Az asztaldíjak tartalmazzák:

  • a tornacsarnok bérleti díját (ÁFA-val növelt)
  • reklámköltségeket (rádió és nyomtatott sajtóban)
  • irodaszerek: papír, nyomtatás, ragasztó stb.
  • plakátok szerkesztési díja
  • plakátok és szórólapok nyomtatási költsége
  • asztalok esteleges bérleti és fuvarozási költsége
  • mikrobusz bérleti díja
  • parkolócédulák gyártási költsége
  • asztalszámok és passzok pótlásának költsége
  • szerződések nyomtatási költsége
  • szerződések postaköltsége
  • telefonköltség
  • terem dekorációja
  • eligazító táblák gyártási költsége
  • pelenkázóhelyiség fenntartása
  • játszósarok fenttartása (színezők, ceruzák stb.), játékok fertőtlenítése, játékok beszerzése
  • zeneszolgáltatás esetén szerzői díjak az Artisjus - Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület - nek
  • önkéntes segítők költsége: ásványvíz, száraz élelem

Minden asztal mellett lehetőség van 1 db állvány felállítására - 80 cm szélességben.   

Állványkölcsönzés:

1 soros - 500 Ft
2 soros - 700 Ft

 

ÚJ: Az állványokat az asztalok befizetésekor lehet kölcsönözni (és hazavinni) - érkezési sorrenben.

Az asztalokhoz 1 db széket biztosítunk. Ha egy asztalhoz többen jönnének árusítani, kérjük, hogy gondoskodjanak maguknak pl. kempingszékről.

A nagyobb méretű tárgyakat (babakocsi, bébikomp) az asztalok mellé úgy kell elhelyezni, hogy ne okozzanak balesetet és ne akadályozzák a vevők asztalok közötti mozgását. Ha azonban nagyobb tárgyat hozol, az asztal mellé állvány nem tehető! Az asztalok előtt, melletti részen kérjük, ne "terüljenek" szét, a kipakolás nem haladhatja meg a 40 cm-t  - tűz esetén menekülő útvonalnak számítanak! Az aszatlok elé, mellé további asztal, ped nem tehető!

Kérjük, hogy több nagyobb méretű tárgyat ne hozzanak!!!! - Javasoljuk ehhez a képről való értékesítést. BABAÁGYAT, JÁRÓKÁT, UTAZÓÁGYAT ÖSSZESZERELVE NEM LEHET KITENNI!

Az asztal mellé vagy állványt vagy nagyobb méretű babaholmit lehet tenni, tehát érdemes átgondolni, hogy ki mit szeretne hozni.

Kérjük, hogy a börzézők a rendezvény teljes ideje alatt maradjanak a helyszínen, mert az előző rendezvények rossz tapasztalata, hogy a később érkező vásárlók foghíjas asztalok között nézelődtek, ahol éppen sokan pakolásztak. A rendezvényt korábban elhagyók a következő 2 börzén nem vehetnek részt.

Az esetlegesen- üressé vált, üresen maradt asztalokra tilos rápakolni (akkor is, ha az elmenő árusító azt megengedné!)!

A börze területén (beleértve a parkolót is) a rendezvény teljes ideje alatt tilos egyéb más szolgáltatás, MLM rendszer, termék, üzlet, szolgáltatás és üzleti lehetőség reklámozása, arról reklámanyag, szórólap osztása, adatok gyűjtése -  akkor is ha az gyermekneveléssel, gyermek-egészségüggyel kapcsolatos. Az engedély nélkül kihelyeztt hirdetéseket, plakátokat azonnal eltávolítjuk. Kérjük, ehhez vegyék igénybe Promóciós csomagunkat, melyről készséggel adunk felvilágosítást!

Börzézőknek a kapunyitás: 7:30, tornacsarnok ajtónyitás és regisztráció: 8:00.

PARKOLÁS: a 2017. évi Család-Exok tapasztalata, hogy a parkolás körül - minden igyekeztünk és kérésünk ellenére -  a börzések miatt hatalmas káosz alakult ki (nem egyszer veszekedés), kérésünk ellenére a börzések már eggel 6:45-től elfoglalták a Brenner Tóbiás körút egyik sávját, ezzel balesetveszélyt okozva; volt, aki több parkolót foglalt el stb. Ennek kiküszöbölésére a következőt vezetjük be: az asztaldíjak rendezésekor sorsoljuk a 67 parkolóhelyet (tehát: a helyszínen húz fizetéskor mindenki 1 cetlit - Parkolód van - vagy - Parkolód nincs - felirattal.) Így elkerüljük a reggeli veszekedéseket. Bízunk benne, hogy ezzel megoldódik ez a gond.

Egy asztalt többen is bérelhetnek, ezt kérjük jelentkezéskor jelezni - mindkét árusító nevére és elérhetőségére szükség van.

A börze szabályzatának megszegőit, kijátszóit a szervezők a további börzén való részvételből kizárják.

Parkolás: az iskola parkolóját 67 autó használhatja (ebből 5 a szakmai kiállítóké), a parkolót annak megtelte után lezárjuk, a többi árus az iskola előtt az utcán kialakított parkolókat használhatják. Egy asztalhoz összesen 1 db autó állhat be az udvarra, parkolóhely foglalása szigorúan tilos!

 

A szabály teljes vagy részleges másolása, felhasználása a szervezők hozzájárulása nélkül jogi következményeket von maga után! Ha más városban szeretnél börzét szervezni és a szabályzatunk tetszik, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot a későbbi félreértések és visszaélések elkerülése érdekében. Szívesen segítek! szombathely@imami.hu

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

5 tipp, hogy a szülőség mellett magunkra is maradjon időnk

5 tipp, hogy a szülőség mellett magunkra is maradjon időnk

Szülőnek lenni csodálatos és hálás feladat, ami ugyanakkor számos lemondással és kihívással együtt jár: miközben egy másik emberi lény szükségleteiről gondoskodunk, sokszor érezhetjük úgy, hogy nem jut idő saját magunkra. Ne felejtsük el azonban, hogy az énidőre mindenkinek szüksége van, olykor tehát egy kicsit törődjünk saját magunkkal is.
Hogyan segíthetünk a rászorulóknak? - Tippek nem csak az ünnepi időszakra

Hogyan segíthetünk a rászorulóknak? - Tippek nem csak az ünnepi időszakra

A rászorulók támogatása nemcsak karácsonykor, hanem egész évben fontos, de az ünnepi időszak különösen jó lehetőséget teremt a segítésre. Hoztam pár ötletet, hogy milyen módokon tehetünk jót:
Hogyan maradjunk energikusak a téli hónapokban? - Tippek a tél okozta fáradtság ellen

Hogyan maradjunk energikusak a téli hónapokban? - Tippek a tél okozta fáradtság ellen

A téli hónapokban gyakran tapasztalható fáradtság és energiahiány a hideg időjárás, a rövid nappalok és a kevesebb napfény miatt alakul ki. Az alábbi tippek segíthetnek, hogy energikusabbnak érezd magad ebben az időszakban:
Apák a gyermeknevelésben

Apák a gyermeknevelésben

Hogyan élhetik meg valóban a szülőséget az édesapák?

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére