Jelenlegi hely

Napló egy három gyermekes család életéről a koronavírus idején 9.

Úgy voltam vele, hogy egy másodikos tananyag és egy másodikos gyerek csak nem fog kifogni rajtam. Jelentem: DE!

2020. március 30.

Reggel beöltöztem. Sapka, szájmaszk, kesztyű.

Ma reggel halál megvető bátorsággal nekiindultam a nagyvilágnak. Több, mint 2 hét után először tettem ki a lábam a házból. Elmentem vásárolni.
Precízen előkészületem. Tegnap este összeírtam, hogy mire is van szükségünk, mi az, ami elfogyott. Aztán újraírtam a listát aszerint, hogy a boltban milyen sorrendben találom meg a termékeket.
Reggel beöltöztem. Sapka, szájmaszk, kesztyű. Olyan nadrág és kabát, amit azonnal dobhatok a mosógépbe!
Táskát nem vittem, csak a kártyámat.

A bolt parkolójában ért az első meglepetés!
2 kört kellett tennem a parkolóban, mire találtam egy üres helyet!
A boltban rengeteg ember. Sokan családdal, gyerekkel. Rajtam kívül kb. 5 emberen volt szájmaszk. Ebből 2 ember csak a száját takarta el vele. (Az orrát nem.)
Az eladókon sem volt semmilyen védőfelszerelés.
Olyan volt, mintha egy szimpla hétfő lenne, csak nagyobb forgalommal. Semmi jele nem volt annak, hogy vírus-helyzet lenne.
Hazatérve fertőtleníttetem azokat a termékeket, amiket tudtam.
Utána hajmosás (amúgy is aktuális volt), zuhanyzás, ruhamosás, cipőpucolás....
A 25 perces vásárlás, így tokkal vonóval másfél órás program lett. Nagyszerű.
Délelőtt a kisebbikkel tanultunk. Ebédre most paprikáskrumpli készült a gerslileves után.
Délután folytattam a lakás-takarítás projektet. Most a nagyszoba és a gardróbszekrény volt a soros.
Vacsira amerikai palacsinta készült. Nagy siker volt. Ez volt az első próbálkozásom ezzel az étellel, de a visszajelzések alapján nem az utolsó!
A mai nap nemcsak időjárási, de érzelmi hullámvölgyekben is bővelkedett.
Erről holnap írok majd.
Most robogok jóéjt puszit osztani a kisebbeknek!

2020. március 31.

Tanítunk és tanulunk

Eredetileg a hullámzó érzelmekről szólt volna a mai bejegyzés, de az élet átírta a szándékomat. Érzelem ez is, hullámzó ez is. Néhány szó az itthon tanításról.
Mikor bejelentették, hogy bezárnak az iskolák és online oktatásra kell átállni, sok szülőtársammal együtt én is nagy tervekkel vágtam bele a dologba. Számos online oktatást segítő csoport is alakult itt a facebookon is. Anyukák, apukák vitatták meg a leghatékonyabbnak gondolt otthoni módszereket.
Már akkor kicsit olyan érzésem volt, hogy itt mindenki ért az oktatáshoz – majdnem annyian, mint a focihoz és a politikához. Főleg az alsós szülőknek voltak világmegváltó terveik.
A felsős és középiskolás gyerekek szüleiben azért szerintem a félsz jóval nagyobb volt. Én is csak néhány pillanatra merek belegondolni, hogy mi lenne velem/velünk, ha a deriválást és a kovalenskötést kellene magyaráznom a szorzótábla helyett a gyereknek. Brrr…
Szóval én is úgy voltam vele, hogy egy másodikos tananyag és egy másodikos gyerek csak nem fog kifogni rajtam. Jelentem: DE!

Nem a megtanítandó anyaggal van a baj. Azért az általános iskola alsó tagozatában még nem tanulnak olyan borzasztó dolgokat. Szóval az elméleti háttér és a tudás megvan! Óh, jeee!
A nagyobb feladat, hogy hogyan tanítsunk.
Hogyan vegyem rá mindennap, hogy üljön le a kis fenekére és addig ne is nagyon akarjon felállni – természetesen tartunk szünetet, mozgással, tízóraival megspékelve – amíg nem végzett az aznapi anyaggal?
Hogyan legyek türelmes, mikor a századik (na, jó csak tizedik – nekem tűnik csak száznak) alkalommal is vét a szorzótáblában?
Hogyan értessem meg vele, hogy miért ly-os j a kályha és miért nem j?
Hogyan vezessem rá egy-egy feladat megoldására, anélkül, hogy megmondanám a végeredményt?
Sokszor szinte érzem, ahogy egy-egy hajszálam őszbe vált.
Néha kicsit aggódom, hogy a hevesebb szívverésem nem egy kezdődő infarktus jele-e?
Ilyenkor eszembe jutnak a pedagógusok, akik nem egy-két gyerekkel, hanem harmincvalahánnyal csinálják ezt mindennap.
Eszembe jut, hogy sokszor jött haza úgy a lányom, hogy a tanítónéni milyen türelmesen magyarázta el az adott nyelvtani vagy matematikai szabályt és végre megértette.
Most mit nem adnék azért a tudásért, aminek a tanárok a birtokában vannak. A türelemnek, a jól-tanítás képességének, a motivációs készségnek.
Nagyon az elején járunk még.
Muszáj lesz nekem is megtanulnom tanítani. Ja, és legközelebb, a gyógyszertárban beszerzek egy MagneB6-ot!

A következő hetekben (hónapokban?) igyekszem a saját tapasztalataimat, ötleteimet megosztani veletek, hogy mi hogyan éljük meg a be/elzártságot három gyerekkel.

Segítsünk egymásnak!

Szerző:  Pál Veronika
- Miskolcimami -

 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

5+1 Nem tucatajándék Valentin napra

Ha igazán egyedi és személyre szabott Valentin-napi ajándékot szeretnél, akkor érdemes olyat választani, ami nemcsak különleges, hanem érzelmileg is jelentőségteljes.
Nézzünk hóemberes filmeket!

Nézzünk hóemberes filmeket!

Tudtad, hogy január 18-án ünnepeltük a hóemberek világnapját? Ugyan igazi hó nem nagyon esett még idén, így elmaradt a hóemberépítés is, bekuckózni viszont ér. Remek választás olyan filmeket nézni, amelyek a hóemberekhez, a télhez és a téli csodákhoz kapcsolódnak.
Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

Gyermekkori ekcéma: Okok, tünetek és kezelési lehetőségek

A gyermekkori ekcéma, más néven atópiás dermatitisz, az egyik leggyakoribb bőrbetegség, amely már csecsemőkorban megjelenhet. Bár nem fertőző, a viszkető, száraz és gyulladt bőr jelentős kellemetlenséget okozhat a gyermekeknek és szüleiknek egyaránt. Az ekcéma hátterében genetikai és környezeti tényezők állhatnak, de megfelelő ápolással és életmódbeli változtatásokkal jól kezelhető.
Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Új lendület a második félévre: kreatív tanulási technikák, amiket érdemes kipróbálni otthon

Véget ért a tanév első fele, és már a szülők is kézhez kapták gyermekeik félévi értesítőjét az elért osztályzatokról. De mit tehetsz szülőként, ha a jegyek nem felelnek meg az elvárásaidnak? Hogyan támogathatod gyermekedet abban, hogy önbizalma és tanulási kedve kitartson a tanév hátralévő részében?

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére