Jelenlegi hely

„Ki vagyok? Kivagyok!” – Egy kártyajáték, ami segít eligazodni a kamaszkor útvesztőiben

A kamaszkor nemcsak a test, hanem az identitás átalakulásának időszaka is. Ebben az életszakaszban az egyik legnagyobb kihívás „önmagunk megtalálása”, egy olyan világban, ahol a közösségi média, a társas elvárások és a belső bizonytalanságok gyakran összeérnek. A kamaszok sokszor nincsenek eszközökkel felvértezve ahhoz, hogy jól megfogalmazzák érzéseiket, gondolataikat, vagy hogy biztonságban megosszák azokat másokkal. Ezen segíthet a Mindwell Pszichológiai Központ szakemberei által fejlesztett új, szakmai alapokon nyugvó kártyajáték, a „Ki vagyok? Kivagyok!”, amely éppen az ilyen jellegű belső és kapcsolati kérdések kibontásához ad keretet.

A kártyák egyszerű kérdésekkel indítanak, de meglepően mély válaszokat hozhatnak elő - akár egyedül, akár kétszemélyes beszélgetésben, akár egy iskolai csoportban használják őket. Nem diagnosztizál, nem ítélkezik, hanem lehetőséget ad a gondolkodásra, az önreflexióra és a kapcsolódásra.

Nem mindenki tudja elmondani, amit érez – de lehet segíteni

„A kamaszkor természetes velejárója, hogy az identitás - az, hogy ki vagyok, mit gondolok magamról és mit szeretnék képviselni - folyamatosan alakul. A legtöbb fiatal azonban nehezen talál szavakat az érzéseire, különösen akkor, ha ezek összetettek vagy szorongással teliek. A „Ki vagyok? Kivagyok!” kártyák épp abban segítenek, hogy ezek a kérdések biztonságos, irányított formában előjöjjenek. A játék keretet ad, segíti megnyitni a fiatalokat, de közben hagyja őket olyannak lenni, amilyenek” – fogalmaz Dr. Dura Mónika, a Mindwell Központ vezetője.

A kártyák nemcsak a terápiás munkában lehetnek hasznosak, hanem az iskolai osztályfőnöki órákon, ifjúsági csoportokban, vagy akár családi beszélgetések során is.

A Mindwell webshopjában elérhető „Ki vagyok? Kivagyok!” kamaszoknak szóló kártyajátékot a központ pszichológusai állították össze. A 80 kártyát tartalmazó csomag két részből áll:

1, Felvezető kártyák – segítenek elindítani a beszélgetést, akár egy csendesebb, zárkózottabb kamasszal is. Ebből 20 db van.
2, Fő kártyák: mélyebb önismereti kérdéseket tartalmaznak, melyek témái között szerepelnek például:

  • önbizalom fejlesztése,
  • megfelelési kényszer leküzdése,
  • testkép,
  • szorongás leküzdése,
  • a mások véleményéhez való viszony,
  • döntéshozatal,
  • kudarcélmény feldolgozása,
  • határok meghúzása.

A kérdések formája játékos, de mégis elgondolkodtató. Minden kártyán kétféle szintű kérdés szerepel: egy könnyedebb és egy mélyebb – így a használó maga döntheti el, mennyire akar belemenni egy-egy témába.

Nemcsak fiataloknak, de a környezetüknek is

A kártyajáték azoknak is szól, akik támogatni szeretnék a kamaszokat: pedagógusoknak, szülőknek, kortárs segítőknek, iskolapszichológusoknak. Használható osztályfőnöki órán, csoportfoglalkozásokon, egyéni segítő beszélgetéseknél, vagy akár otthon, a szülő-gyerek kapcsolat mélyítésére is. A „Ki vagyok? Kivagyok!” nem megoldást kínál, hanem teret ad a kérdéseknek. Ez a tér pedig manapság egyre ritkább: egy hely, ahol nem kell tökéletesnek lenni, ahol egy válasz lehet bizonytalan vagy félkész – és ez is teljesen rendben van.

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.

Partnereink

Ugrás az oldal tetejére